Utvalda appar

Eyeoda ska leda dig till smarta råd när du behöver det

Inom kort lanseras eyeoda i svenska App store; en mobilapp där passionerade experter och entusiaster via videosamtal hjälper privatpersoner att lösa utmaningar som uppstår i vardagen. 

Vid lanseringen kommer hjälpen att inkludera hemrenovering, personal styling samt frågor som berör hundägare. eyeoda erbjuder en snabbare, enklare och mer individanpassad väg till kunskap och erfarenhet än vad som tidigare erbjudits via onlineportaler och andra diskussionsforum. I stället för att först hitta platsen för diskussion och sedan göra sig förstådd kopplas nu individens behov lätt ihop med rätt expert på området.

– Det finns redan idag massor av människor som hjälper andra online, men det finns lika många som aldrig hittar dit, säger Peder Rotkirch. I ett digitalt samhälle ska kunskap inte ha barriärer. Med eyeoda blir vägen till kunskap enklare och snabbare, samtidigt som den som besitter kunskap också får en möjlighet att tjäna pengar på sin passion och entusiasm.

Som rådgivare finns det möjlighet att ta emot betalningar från den som använder tjänsten.

Med denna tjänst tar vi tillvara på samhällets specialkompetenser och matchar det mot människors olikheter och akuta situationer. eyeoda bryter ner språkliga, kulturella, geografiska och sociala barriärer och beväpnar individen med ett kraftfullt verktyg som gör livet enklare.

– Det är dags att produkter och tjänster blir bättre på att tillgodose internets potential till individanpassning, säger Patrik Danielsson. Att ta vara på, samt bemöta, människors olikheter skapar en mer välmående värld.

Tjänsten lanseras först i Sverige, och expansion till andra marknader beräknas ske under hösten 2016.

– Eyeoda är en P2P-tjänst genom vilken privatpersoner snabbt kan få individanpassad rådgivning när knepiga situationer uppstår i hemmet. Vi förmedlar kunskap, information och vägledning mellan människor, entusiaster och proffs, fortsätter Patrik Danielsson

ma6qa6zqpidj4ncw4d7x

Flera stora varumärken som Synsam och K-rauta väljer att ansluta till eyeoda inför den kommande Sverigelanseringen. Trots att tjänsten ännu är i sin linda ser man stor potential att utforska nya vägar i sin marknadskommunikation, där man möter kunden i en nischad och behovsstyrd kanal.

eyeoda är mobiltjänsten som snabbare ska hjälpa privatpersoner att komma i kontakt med proffs och andra entusiaster när de som mest behöver hjälp med att lösa ett problem. Via tjänsten kopplas man upp mot rådgivaren, som via mobilens kamera kan få en visuell kontakt med den som ringer upp samtidigt som situationen sätts i fokus.

– Vi på K-rauta vill bygga starka relationer med våra kunder vilket bygger på ett långsiktigt förtroende för vårt varumärke. Renovering och byggrelaterade frågor har sedan länge varit populära diskussionsområden på internet, och eyeoda tar detta ett steg längre. Vi har nu möjlighet att utveckla sättet att möta våra kunder i en relevant kontext, säger Karolina Åhs, marknads- och kommunikationschef på K-rauta

Efter samtalet kan den som ringer upp välja att belöna rådgivaren med ett valfritt belopp som tack för erhållen hjälp och service. I sin tur får användaren ett exklusiv erbjudande från varumärket som tack för visad uppskattning. Erbjudandena är framtagna att passa den aktuella situationen, behovet och området för frågan för att uppnå så mycket värde och relevans som möjligt för kunden.

– Att vi på Synsam valt att vara med redan från start har flera anledningar. Framförallt får vi ett unikt tillfälle att utforska ett helt nytt sätt att arbeta som varumärke. Vi behöver testa olika sätt att skapa kontakt med våra kunder och vår målsättning är att vara den mest innovativa i vår bransch, säger Michael Grimborg, koncernmarknadschef på Synsam. Att möta en konsument med ett specifikt behov i en given situation skapar nya spännande möjligheter som vi vill utforska vidare. Sedan är det helt naturligt för oss att vara delaktiga i ett område där glasögon är en så pass viktig del i den personliga stylingen.

Till lanseringen i svenska App store ansluter animail, JC, K-rauta och Synsam som partners. Aktuella partnererbjudanden går endast att få genom eyeoda.

Föregående artikelNästa artikel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Pin It on Pinterest