Guider

Använd Snapchat-filter för att annonsera!

Snapchat Appar.se

Häng på den senaste trenden och marknadsför ditt företag med Snapchat genom on-demands geofilter och följ enkelt hur många som har använt filtret när de skickar bilder. Det är viktigt att komma ihåg att när du skapar dina filter så ska de inte ska ta över motivet i bilden utan tillföra något och kännas aktuellt att använda annars kommer ditt filter swipas förbi i ett nafs!

Snapchat är den omåttligt populära appen men sina 100 miljoner användare dagligen och här har du framförallt tillgång att nå ut till den yngre skaran i vårt samhälle. Upplägget för snapchat är enkelt och lekfullt med sina filter som oftast är kreativa och roliga. Funktionen bitmoji som gör att man kan skapa sina egna tecknade avatarer och sätta på som stickers och sicka som emojis i chatten är ett smidigt sätt att hålla kontakten med sina vänner.

I tre enkla steg kan du med hjälp av on-demand geofilter göra reklam till ditt företag

Appar.se Snapchat
Snpachat

MALLEN

Smidigast är at använda appens färdiga mallar som man om så önskar kan göra extra personliga i Adobe Photoshop eller som du har tid och talang kan du göra en helt egen från början. Tänk på att den ska förhöja originalbilden utan att för den sakens skull ta bort ditt budskap och logga.

Tips! de är värt att lägga ner tiden att skapa en snygg toning till ditt filter då det är väldigt omtyckt!

TIDSGRÄNS & OMRÅDE

När ditt filter är färdigt väljer du hur lång tid du önskar att de ska finnas tillgängligt, upp till en månad och var rent geografiskt detta filter ska kunna användas upp till 460 000kvm. Max på Vasagatan i Stockholm tycker jag personligen har roliga filter, just nu med en text ”När jag säger att jag bara ska ha en lyxshake… i varje smak” och så står de i hörnet sponsrad av MAX HAMBURGARE

KOSTNAD

Beroende på hur länge du valt den synlig och arean geografiskt så ökar beloppet desto större det är. Fungerar ungefär som marknadsföringen på t.ex. Facebook för företag att ju fler du vill nå ut till desto högre blir notan. För alla moderna företag som vill nå ut är detta ett måste att testa minst sagt då det är så lättillgängligt och subtilt om det görs snyggt.

Logga sen lätt in på http://geofilter.snapchat.com och följ upp ditt resultat genom at analyserat CPM – cost-per-thousand impression. Du kan se dina Views (visningar) alltså hur många som swipat förbi och Uses (användning) hur många som använt just ditt filter.

Jag ska erkänna att jag gick och köpte en hamburgare till lunch nyss faktiskt då jag vart otroligt sugen på Max efter jag sett filtret och en shake även om det inte blev en i varje smak…

Föregående artikelNästa artikel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Pin It on Pinterest