SJ lanserar ny mobilapp

Nu lanserar SJ sin nya mobilapp med ett helt nytt användargränssnitt och nya funktioner. Resenärerna kan nu bland annat välja en specifik sittplats, boka nattågsresor och få skräddarsydd trafikinformation.

Den nya appen innebär en rad förbättringar och förenklingar för SJs resenärer.

SJ App-4 Natta╠èg– SJs nya app är framtagen i nära samarbete med våra kunder för att göra det smidigare före, under och efter resan. Över 900 av våra frekventa kunder har deltagit i arbetet, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala kanaler.

Fler nyheter är möjligheten att köpa resor till flera resenärer vid samma tillfälle, boka mattillval vid resa med SJs snabbtåg och betala med en kombination av SJ Prio-poäng och svenska kronor vid en resa med SJ och annan operatör.

– För SJ Prio-medlemmarna blir appen nu ännu bättre då den fungerar som ett digitalt SJ Prio-kort. Det är nu också möjligt att både köpa och spara SJs månadskort direkt i appen, vilket har varit väldigt efterfrågat, säger Jenny Gejke.

Trafikinformationen kopplas direkt till app-användarens köpta resa och ger löpande information inför och under resan.

– För SJ är det viktigt att ständigt vara lyhörda och att utveckla vårt digitala kundmöte för att upplevelsen både före, under och efter resan blir smidigare för våra kunder. Vi följer kontinuerligt upp våra kunders köpbeteende för att anpassa verksamheten efter deras behov, avslutar Jenny Gejke.

Appen finns tillgänglig i både Apple App Store och Google Play och är anpassad för både IOS och Android.

Mer om SJ

Varje dag reser 85 000 kunder med SJ AB och 4 200 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ AB kör dagligen 440 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2015 omsatte SJ 9 miljarder kronor.

Bli först med att kommentera

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.