Kissify är den nya have-to-have appen

Stjärnbloggaren Alexandra ”Kissie” Nilsson har nyligen lanserat sin alldeles egna app – Kissify. Hon är den första av alla bloggare att släppa en applikation som är helt utvecklad efter hennes egna varumärke som bloggprofil, och som inte ligger hos en mellanhand. – Det känns roligt, säger hon. 

Samtliga bilder tillhörandes den här artikeln kommer ursprungligen från kissies.se och kissifyapp.com.

Att vara toppbloggare handlar inte bara om att skriva för en specifik målgrupp och nå ut med olika budskap, eller helt enkelt låta människor ta del av ditt liv. Nej, det handlar minst lika mycket om att driva ett varumärke och ett smart företagskoncept. Och för de flesta som driver eget företag, oavsett bransch, vet man att marknadsföring i stort sett är grund och botten till ett framgångsrikt entreprenörskap. En trend som blir mer och mer aktuell är att företag ska ha en egen app som är kopplad till företagets branschområde och nisch.

Målet? Ökad spridning och ett starkare varumärke, plus nöjdare kunder och publik.

Trend bland bloggare

Flera bloggare som Tyra Sjöstedt och Desirée ”Dessie” Nilsson, har hakat på trenden om en egen app. Men deras appar är ansluta till Mikz, som erbjuder företag tjänsten att skapa egna appar genom dem.

I Mikz beskrivning av hur ett samarbete med dem ser ut skriver man följande: ”Egna appar är ett utmärkt sätt att bygga långvariga kundrelationer, men de kräver stora resurser att utveckla, underhålla och marknadsföra. Dessutom har få företag möjlighet att på egen hand driva tillräckligt med trafik till sina appar. Idag utvecklas molntjänster som aldrig förr. Mikz är en molntjänst där vi erbjuder företag möjlighet att ha egna kanaler som ger fördelarna av att ha en egen app – utan nackdelarna. Inga kostnader för utveckling och marknadsföring. Användarna är redan på plats och alla hjälps åt att rekrytera nya. Jämför med att ha en egen butik i ett köpcenter som ofta har lättare att locka in kunder än den fristående butiken på stan. Mikz är det smarta alternativet till att ha en egen app – ett sätt som kombinerar molntjänstens alla fördelar med köpcenterkonceptet. Trafiken finns redan här, det är lätt att komma igång och du slipper investera.”

Det Mikz erbjuder är alltså att man kan skapa sin egen app utan att behöva lägga stora summor pengar på att utveckla en egen app. Men Alexandra ”Kissie” Nilsson, som driver kissies.se, har valt att inte ansluta sig dit. I stället tog hon saken i egna händer och utvecklade en helt egen app, Kissify.

– Jag har precis släppt min första app, Kissify. Det känns roligt att vara den första bloggerskan med en egen app, säger Alexandra.

– Sedan kommer jag snart att släppa min helt egna lip plumper också, den kommer bli så himla bra! Förhoppningsvis släpps den redan till våren.

Have-to-have app 

Sedan Alexandra lanserade sin app har den fått en enorm spridning, både bland läsare men också hos andra kändisar, däribland artisten Danny Saucedo. Överallt laddas det upp bilder där användare av appen lagt till diverse ”klistermärken” – förmodligen för att göra bilden mer rolig och kul att se på. Genom att lägga till ett par solbrillor, en anknäbb eller varför inte en drink, lyckas man fånga folks uppmärksamhet på ett helt nytt sätt. Och det verkar faktiskt vara så att Kissify blivit den senaste have-to-have appen, åtminstone just nu.

Appar.se har sökt Alexandra ”Kissie” Nilsson för ytterligare kommentarer om appen. 

Danny Saucedo tycks också vara en flitig användare av Kissify! Har du också en bild som du redigerar med hjälp av appen? Lämna den i en kommentar, eller i ett meddelande till oss, så har den chansen att komma med i den här artikeln.

10903440_850054381699295_2119770347_n